Before in this field there was a quotation from a song...Now it shall be this : Sometimes when you look back at your past, there is nothing left to do but smile...and wish you could go back in time and break your own nose...

сряда, 15 април 2009 г.

Музика преди лягане....

Минали са около 70тина часа откакто за последно позволих на очите ми да се затворят за период по-продължителен от едно намигане...Въпреки всичко поради някаква моя си вероятно заровена дълбоко в подсъзнанието ми причина в момента предпочитам да пиша тук вместо да се предам в обятията на Психея и Хипнос...Преди малко най-накрая се прибрах в дома си след двудневно принудително скитане из различни части на столичния град...Откакто потроших поредния си плеър съм принуден да се изправя още по-директно с обитателите на тази бетонна цитадела и в крайна сметка въпреки всички прекрасни плетеници от рационални аргументи и социални анализи , опита ми да обясня съшествуването на този чудовищен урбанистичен конгломерат наречен София се изчерпва винаги с една и съща фраза:
"Боже - колко са гнили хората..." - и след тази включваща и самия мен религиозна констатация се усмихвам виновно-съучастнически на съдбата и изключвам съзнанието си докато неоновите лъчи на монитора не покажат, че вече съм в безопасност...
Та...Това, за което исках да пиша са онези моменти от ежедневието в които поне на мен ми се струва че някой друг или нещо вече е успяло да изрази пъти по-адекватно и пълно онова което се опитвам да мисля и кажа...Обикновенно баланса е 50/50 между различни музикални образци и философски трактати...Е мислите навестявали ме през последния ми период на будуване биха се изчерпали с точно 3 такива готово заети фрагменти(макар и сами по себе си части от оформлението на 3 доста по-големи произведения):

http://www.youtube.com/watch?v=nvwK4Hg-23I
Mell - Red Fraction - откриващата мелодия към едно от най-агресивните,самоцелно жестоки и в същото време смислени и реални като послание, персонажи и пресъздаване на мисленето им анимета, които съм гледал - Black Lagoon.По съвместителсто единственото такова което съм виждал изпълнено с директни цитати и препратки към такива автори като Фром, Сартър, Хайдегер и естествено вездесъщия Ницше.Може би точно поради тази идеологическа каша текста на самата песен няма особен смисъл и единствената му идея е създаването на усещане за някакъв съвременен,бесен , цинично - прагматичен нихилизъм към всичко и всички стига то да е външно на необходимото за да докаже волята си за живот лирическия говорител...Естествено присъства и неизбежната ми слабост - женски вокал...

http://www.youtube.com/watch?v=TERyxFfMqDk
Lisa Miskovsky - Still Alive - За тази наистина не бих могъл да кажа нищо друго, освен че намирам както текста така и ритъма и мелодията й за най-плътното възможно оформление на досегашния ми живот в София и всичко, което се е случило след завършването ми на гимназия, в или извън контекста на конкретни личности....иии да...отново женски вокал...

I've learned to lose
I've learned to win
I've turned my face against the wind
I will move fast
I will move slow
Take me away I have to go

http://www.youtube.com/watch?v=o7QpX9FT2R8
Origa-Inner Universe - Откриващата тема на Ghost in the Shell - Stand Alone Complex - онзи специфичен японски интелектуален продукт вдъхновил най-успешния според някой опит за преплитане на поп-култура и философия - "Матрицата"....
Ненавиждам употребата на универсалната категория "философ" когато се обсъждат вкусове и виждания, но смятам че това е една композиция, която е в състояние да опише съвършенно едно състояние пределно познато на всеки един поне за момент успял или направил опит да възприеме реалността чрез очи различни от тези на рутинния човек....

Ангелъь и демонъь кружьъли надомной
Разсекали тенями и млечнъье пути
Не знает счастия только тот
Кто его зова понять не смог

Налюбуитесь Налюбуитесь
Aeria gloris, aeria gloris
Налюбуитесь Налюбуитесь
Aeria gloris, aeria gloris

I am calling, calling now
Spirits rise and falling
Собой остатса дольже
Calling, calling, in the depth of longing
Собой остатса дольже

Налюбуитесь Налюбуитесь
Aeria gloris, aeria gloris

Stand alone . . . Where was life when it had a meaning . . .
Stand alone . . . Nothing's real anymore and . . .

Безконнечной бег...

....

PS: I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes...

Няма коментари:

Публикуване на коментар